המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2010

ארכיון כתבות 2010

תאריך: 16/11/2010

המועצה לצרכנות  העלתה לאתר האינטרנט  מדריך בריאות מקיף
רק  14% מהצרכנים יודעים לאילו טיפולים הם זכאים במסגרת ביטוחי הבריאות השונים

מסקר שערכה המועצה לצרכנות באמצעות גיאוקרטוגרפיה לרגל העלאת מדריך בריאות באתר האינטרנט שלה, עולים נתונים מדאיגים לגבי רמת הידע של הציבור ביחס לזכויות הרפואיות המגיעות לו מהמערכת הציבורית, ומהביטוחים הנוספים של קופ"ח  ומהביטוחים הפרטיים. 

המדריך שנערך בשיתוף חברתYBD  יועצים, נועד להקנות לצרכנים כלים לרכישת ידע ולמימוש מלוא הזכויות, ולמניעת כפל ביטוח. המדריך כולל הסבר לגבי המוסדות המספקים שירותים רפואיים וכמו כן כולל טיפים מעשיים למימוש זכויות לכיסוי הוצאות רפואיות.

מהסקר עולה כי למרות של-  75% מהציבור יש ביטוחים רפואיים נוספים מעבר לסל השירותים הבסיסי, קיימת  חוסר בהירות  בבחירת  השירותים הרפואיים באופן מושכל, והסיבות לבחירת ביטוח מסוים הן כי קיבלו המלצה מחבר או שלכולם יש.

הסקר מראה כי  כ 20%  מהצרכנים לא רכשו ביטוח בריאותי פרטי בשל מחירו הגבוה עבורם, כך שמידע מקיף אודות הטיפולים להם הם זכאים במסגרת החברות הבסיסית בקופות החולים השונות, עשויה לתת להם מענה לבעייתם .

40% מהצרכנים  המופנים לטיפול רפואי העולה כסף, ע"י גורם מקצועי של קופת החולים, לא ביררו האם השירות יכול להינתן באמצעות אחד הביטוחים הרפואיים אותם הם מחזיקים. 
מהסקר עולה כי מרבית  הצרכנים  לא יודעים  היכן אפשר לבדוק מהם זכויותיהם, ולא יודעים שיש חלופות. יש לציין כי לא מדובר בסכומים זניחים, שכן  עלות הטיפול הרפואי עשויה להגיע לכמה אלפי שקלים.

עם זאת הציבור מגובש לגבי המרכיבים אותם הוא היה מעוניין לכלול  במסגרת הביטוח הרפואי.  51% רוצים כי  תרופות מצילות חיים יכללו בביטוח.  44%  ביקשו כיסוי ניתוחי הכולל ניתוחים בחו"ל, 35% מבקשים אפשרות לבחור את הרופא המנתח, 31% מעוניינים בקיצור של זמן המתנה לבדיקות,טיפולים וניתוחים, 21% מעוניינים בקבלת חוות דעת שנייה, 21% מהציבור מעוניין בכל הגורמים לעיל באותה מידה.

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג אומר כי הגנה על זכויות הצרכנים כוללת גם מרכיב של הגנה עצמית הנשען על ידע ומודעות של הצרכנים ביחס לזכויותיהם. . תחום הבריאות מציע  לצרכנים 3 רבדים של כיסוי ביטוחי וכדאי לוודא בטרם נדרשים לקבלת שירות רפואי שעלותו הכספית גבוהה  אם אין מענה לשירות המבוקש במסגרת הכיסוי הביטוחי הקיים.
מדריך הבריאות שבאתר המועצה יסייע לצרכנים לדרוש את זכויותיהם מקופות החולים וחברות הביטוח.